onsdag 30 januari 2019

I brist på annat.

Tjahapp! God eftermiddag! Vet inte vad jag har på G riktigt. Är helt totalt groggy i skallen,som jag skulle vara i en bubbla,eller som att jag skulle ha 39 graders feber,men näpp. Varit så hela dagen hittills,men i skolan var jag iallafall. 
I Söndags fick jag hem Elias,som klagade på tandvärk. Samma dåliga tand som värkte. Ringde till tandläkaren på Måndag och fick tid. Det bestlutades att den skulle bort. Sagt och gjort. Elias låg blickstilla hela tiden,och inte ett pip fast det säkert kändes när den vreds bort. Så duktig! 💗
Imorgon blir det (förhoppningsvis)skolan igen,sen är det så gott som Fredag igen en gång. Elias ska på kalas på Fredagkväll,och pappa & Elina kommer hem från Thailand natten till Lördag. Om det är bra väder kanske vi sticker ut til villan och grillar. 
Slänger in en lista i brist på annat..



Vilken svordom använder du mest?
– Alldeles för många. Men "fan" och "satan" kommer liksom bara igenom utan att jag tänker.

Äger du en iPod?
– Nej.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
– 07:20 

Hur många resväskor äger du?
– 1.
Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
– Beror på om jag har barnen hemma eller inte. Men visst är det skönt att kunna träffas utan barnen ibland!

När var senast någon stötte på dig?
– Ingen annan än Roger kan väl stöta på mig här hemma i soffan? 😆

Vad åt du till middag senast?
– Lasagnette blev det igår. 

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
– Givetvis,men det får de väl göra ifall de mår bra av det?

Är du blyg inför det motsatta könet?
– Nej.

Vilken film kan du alla replikerna till?
– Ingen?

Pratar du några andra språk?
– Kan väl lite finska,och engelska.

Diskar du din egen disk?
– Nej,det sköter min maskin om.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
– Mjaaa,beror på hur man kommer överrens.

Vad har du med dig in på bion?
– Popcorn och limsa.

Har du en blogg?
– Men daa.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
– Humor,man måste kunna ha roligt tillsammans. 

När sov du senast på golvet?
– Minns inte.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
– typ 8,helst 9.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
– Skriver själv fel ibland,det gör väl alla,men text som innehåller extremt mycket stavfel är jobbig att läsa.

Vad var det senaste du åt?
– Gröt,i skolan. 

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
– Aldrig. 

Tycker du om att krama folk?
– Njaa,är egentligen ingen kramare,men däremot kan jag krama mina barn utan problem.

Äger du en digitalkamera?
– Jao.

Vad är du allergisk mot?
– Köld? Pollen..

Har du några tvångstankar?
– Tror inte det? 

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
– Nu är jag ju inte det,men kanske Mathias,som min lillebror heter? 👀

Inga kommentarer: