tisdag 12 november 2019

So it begins..


God förmiddag! Gått en vecka igen sen jag sist klottrade här. En vecka då vi hunnit med en hel del. Benjamin var sjuk i slutet av förra veckan,och Elias blev ihelgen. Han har varit hemma igår,och idag. Får se hur det blir imorgon. 

Var till Vasa på lite shopping i Lördags. Blev en del julklappar,och lite krafs från Tiger förstås (Elias var hemma med mommo,så fick köpt några klappar till honom). På Söndagen firade vi farsdag. Har tyvärr varken faffa eller moffa kvar i livet,så firade endast min pappa med kaffe,cheesecake,och paket. 

Igår for jag iväg till Jeppis för att köpa en ny vinterjacka till mig själv. Elias fick vara i Vexala hos svärmor sålänge. Hittade en vid H&M för lite mer pengar än jag tänkt,men förhoppningsvis kan jag ha den något år framåt. En del paket innehållande julklappar hade kommit också,så bilen var proppfull

Jag har ännu inte börjat med julpysslet,bara något smått har jag gjort. Men nu kanske folk vill börja ha kransar? Har sett att folk lagt upp julbelysning lite här och där redan,men här har jag ännu inte pyntat. 
Har tänkt lägga lite kransar till loppis i Jakobstad från och med nästa vecka. Och några beställningar har jag redan också.

På Fredag börjar jag med pälsandet. Så har fullt program ända till mitten av December. På Fredag är det även pizza-kväll här ,och då ska jag baka från 15-17. Sen är det jobb även på Lördagar.  Nå,har ju överlevt förr 😄

Hepp. 

Loppiskrafs. Paradiset för en pysslare som jag!

Tigerkrafs

Någon hade kastat denna i roskis,så jag förbarmade mig över den. Tycker den är så fin 😍




Inga kommentarer: