fredag 18 september 2020

Aila & dokumentation.

Goddag. Det är Fredag igen,om någon missat.. 

Stormen Aila kom och gick. Och jag kan nog säga att jag inte varit med om sådan blåst förut (säkert när jag var yngre,men inget jag minns nu..) Trodde taket skulle flyga av natten till Torsdag. Det lär ha blåst hela 35m/sekund i Jakobstad,och här helt säkert 25-30 m / sekund. Var ut på en tripp igår och såg väldigt många omkullblåsta träd och bortrivna plåttak. Utan ström var vi med jämna mellanrum,sammanlagt över 12 timmar. 

Och Nykarleby-vattnet ska fortfarande kokas,lätt när man var utan ström 👀

Nåväl,Benjamin är i skolan idag,men Elias och därmed jag är hemma ännu. Elias är riktigt snorig,så får se om han hinner tillfriskna till Måndag. Min stegring berodde nog på något annat,för jag är inte förkyld,och ingen stegring heller längre. Men,får ju se ifall jag drabbas av samma som sönerna också. 

Elias ska till sin pappa idag,och vi blir barnfria tills Måndag. Tråkigt..

Men ikväll ska vi på Wilmas kalas en sväng,hon fyllde hela 16 år i Tisdags. Sen får vi se vad det blir. 

Dokumenterade alla mina palettblad igår,för många av dem kommer garanterat dö i vinter. Har också tagit massor av sticklingar,så jag har in case of emergency. 

Nu --> hänga upp tvätt.

Trevlig helg! 💞




Vår bakgård. 




@pappas


















Magiskt imorse

Latfis



Inga kommentarer: