torsdag 24 september 2020

Finally.

 Äntligen kan vi väl säga att vi är friska här i stugan! För båda kidsen har det tagit en vecka att bli frisk. Ingen allvarlig sjuka vi haft,utan endast stegring + täppt näsa. Nu ska vi hoppas vi hålls krya en bra stund framöver! 

He om he. Har inte hänt något speciellt sen sist egentligen,utan vi jabbar på som vanligt. Höstpyssel har det ju blivit,samt att jag städat undan lite både i "uthuset" och här på gården. 

Loppisar har jag såklart också besökt,och hittat bla. en vinterjacka till mig,samt mera plagg till Elias. Får nog börja använda munskydd framöver vid sådana ställen.. Fast man själv liksom försöker hålla avstånd,så finns det sådana som prompt måste komma nära. 

En ny jacka till Benjamin kom ända till trappan också häromdagen. Blev en Fristads jacka från Ullaredlantmän,är riktigt nöjd och rekommenderar!

Nåja,nu idag ska Elias iväg och fiska några timmar med sin pappa,och jag,Benjamin,Roger och Elin sticker iväg till skogs. Inget direkt mål vi har i sikte,utan vi slänger oss och dricker kaffe någonstans i skogen. Benjamin och jag delar ju intresset för natur och fotografering,så jag tror han kommer hem med fina bilder sen. 100-tals älgflugor lär vi ju iallafall få med hem också..😊

Ihelgen ska vi nog baka något,eller Benjamin ska. Lite trevligare läxor i huslig ekonomi. Jag äter dock inte bulla,eller bakverk överhuvudtaget,men finns ju många omkring oss som gör. 


Ha det fint. 






Blev ett litet arrangemang till Karin 💗
















Splitternya softshells till Lia 😍




Inga kommentarer: