onsdag 2 september 2020

Villaavslutning osv..

God eftermiddag! Skulle egentligen klippa gräset,men slöade till mig efter att jag kommit hem från skolan.  

Vi firade villaavslutning här i Österbotten förra helgen. Firades som sagt vid villan med lax,hemgjord potatissallad,badtunna och förstås - fyrverkerier. Vi hade ju verkligen det bästa vädret! Känns ändå som att jag inte riktigt är redo för höst ännu. Sommaren gick fort,trots att den blev annorlunda på alla vis. Men,hösten kommer vare sig man vill eller inte. 

Har också känt av en enorm trötthet,inte vanligt på något vis för mig. Så jag tror det blir att kolla upp HB till att börja med. Ska till diabetessköterskan på Fredag så ska nämnas då. 

What else? Imorgon ska jag hålla en lektion allena för 2:orna. Lite smånervöst att det ska bli kaos,men vi ska tro det går bra. 

Kiira har kliat sig helt frenetiskt de senaste kvällarna/nätterna,och igår såg vi att hennes hud har flagnat. (Inte lätt att se under all päls)  Troligen är det en allergisk reaktion på fästinghalsbandet hon har haft,så nu är det borttaget. Ska avvakta några dagar och se om kliandet försvinner,annars blir det veterinären. Var mindre kliande redan igår som tur. 

Har äntligen fått klart en makramé-kreation,ett övningsexemplar kallar jag det. Gav det dock åt Karin,för hittade ingen plats här hemma för den. 

Var till stan igår,och fyndade krysantemer och prydnadsgräs till höstens planteringar,från Sunds såklart. Samt att jag loppisfyndade plagg till Elias. Brukar inte finnas hela/rena kläder i hans storlek. Så jag är nöjd! 


Nu --> Gräsklipp,och sen ikväll på föräldramöte. 

Ha det fint! 




















Korvtjuven Theo. Grävarbetarna hade en påse med mat på gården,så Theo tog för sig 😂






Inga kommentarer: