onsdag 4 augusti 2021

Onsdag.

God förmiddag! Soligare dag,men inte alls varmt. Men,kanske får något gjort då. På dagens agenda står gräsklippning (som vanligt) ,plantering av diverse växter,målning av vägg i hallen osv. Ikväll kanske det blir fiske för mig och spindelinsamling för Elias. Hemskt vilka bestar han hittar. 👀

I Söndags var vi en sväng på loppisrace på källbacken i Kaabi. Spöregnade mellan varven så hann inte se allt,men fyndade iallafall 2 tavelhyllor samt en stor glaslykta. Så himla nöjd med lyktan då den går att dekorera efter säsong. Nu med någon blomma,sen i höst med prydnadspumpor och Calluna. Sen får den flytta in och dekoreras med nåt vinterlandskap. ❤

Igår blev det Jeppis. Några plagg kom sig hem från loppis,och vid Amida loppiset hade de alla växter GRATIS. Bara att plocka åt sig. Jag hade turen att hinna få flera fina exemplar,de lär nog vara borta idag. Mest förvånad blev jag att det även gällde de stora Tujorna. Största delen av växterna har jag delat ut till höger och vänster (en av tujorna fick mamma),men lite har jag kvar. Så nu blir det möblering igen på utsidan. Var även in till Sunds och köpte 2 perenner (-30% rea!),en Astilbe samt en Rosenstav.

Barnfri helg på kommande,den sista på en stund framöver. Gör mig absolut ingenting,då jag mer än gärna har hem kidsen. Troligen blir det lite grillat /pilkastning @ mamas. Sen inleds sista sommarlovsveckan. Vi har planerat in ett besök på Nanoq bland annat.

Nu ska jag beställa ett par gummistövlar jag länge spanat in,gubb ger mig dem till förlovningspresent 😍 Sen lyfta på ändan och börja på. Ha det gott! 


Loppisfynd 😍


Free stuff 😍


🙈







Löööve - https://www.zalando.fi/anna-field-kumisaappaat-dark-green-an611a0ux-m11.html


 

Inga kommentarer: