torsdag 12 augusti 2021

Suck.

Hello. Över en vecka sedan jag klottrade här igen. Har haft en rätt sur vecka om jag ska vara ärlig. Humöret i botten,och varit irriterad på allt och alla = kidsen blir detsamma och vi är arga och bittra allihop. Nå,det finns sådana dagar också. Bara man inte lämnar där. Det är ju det jag alltid är rädd för direkt jag har en dålig dag. Med flera djupa depressioner i bagaget är man lite på vakt. 

Nåväl. Ingenting särskilt har vi orkat med denna vecka hittills. Eller nåja,fick så förbenat i nerverna på kattungen igår så vi smällde iväg till Oravais för att köpa ättika. Stannade mitt i bushen och besteg två berg. Var väldigt högt,trots att man inte får med det på bild. En vända till hamnen i Oravais blev det också. 

Om katten ja.. Han kissar fortfarande lite här och där. Efter att ha upptäckt att han använt båda kidsens sacco-säckar som Wc + grävt ur min stora Benjaminfikus-kruka igen,kissat på Benjamins ryggsäck inför mina ögon,kissat IGEN på min enorma förvarings"påse" (den fick jag slänga)så var måttet rågat. 

Läste på lite,då vi aldrig haft dessa problem med tidigare katter,och vi hamnar att börja från början med "pott-träningen". Så nu har han 2 lådor att gå i som jag tömmer flera gånger per dag med spade. Sen ska jag tvätta ur dem med Klorin. Katter tar tydligen klordoft som urin = triggar dem att kissa just där det är tvättat med det. Ättika tar tydligen bort kissdoft och funkar lite avskräckande,så det torkar jag med på ställen jag vet att han kissat. 

Om det är textilier han varit på så ska ättika även sättas i tvättmaskinen. 

Och sedan vi började med det igår så har han (vad vi vet) endast kissat och bajsat i lådorna! Han får mycket beröm efter att ha varit på lådan,så vi ska verkligen hoppas det ordnar sig. Inte för att vi skulle göra oss av med honom om det inte börjar funka,absolut inte,men vi skulle vara tvungna att släppa ut honom,och det är han lite för liten för ännu. Köpte även en sele häromdagen,men den var alldeles för stor. 

Så,nu håller jag alla tummar och tår att vi får det att fungera! 


Imorgon ska vi iväg till Nanoq,och Jessicas. 


Ha det gott. 














Inga kommentarer: