tisdag 14 september 2021

Tär va he.

Godmorgon. Vilken skitnatt jag har bakom mig. Kiira har morrat och gnällt om vartannat. Troligen är det blåsten som gjort att det knäppte och knäckte lite här och där i lyan,och hon skäller ju åt allt.  

Igår var jag som jag tidigare nämnt till Vasa sjukhus. Kom ju för sent förstås eftersom det ändrat en del sedan jag sist var dit,och flera anställda jag frågade av visste inte själva var munkirurgiska var. 🙈

Nå,väl där så fick jag en panadol 1000,och munskölj. Fick där och då frågan om de kan ta bort båda resterande visdomständerna. Både uppe och nere,och givetvis fick dom det så jag slipper dem. 

Sedan lades bedövning,det värsta enligt mig. Tror han bedövade på minst 6 ställen. Sen packades jag in så bara näsan och munnen syntes. Lite småläskig feelis. Ännu läskigare blev det när det plötsligt kändes som jag inte kunde andas,eller svälja (det kunde jag ju givetvis,men kändes konstigt). Fick höra att det är helt normalt. 

Sen började the struggle. Herregud vad den övre tanden satt hårt fast. Kände ett så enormt tryck så det kändes som huvudet skulle sprängas. Några knak och brak,så var den ute. Eller nåja,den halkade iväg för dem i munnen,tog en stund innan de fick fast den 😂 Sen vidare till den nedre,som det var meningen att de bara skulle ta. Rötterna låg nära en nerv,och DET kändes. Ilade i hela kroppen trots bedövningen. Den togs ut i bitar eftersom den satt lite in i kinden också. Även en sådan bit slank iväg för dem i munnen haha. 

Sen sköljdes det och syddes några stygn,och sen var det klart. 

Kunde knappt göra mig förstådd sålänge bedövningen satt i,och det blödde en hel del. Sen då bedövningen avtog var jag nog inte så tuff. Helt otroligt ont trots 1000mg värkmedicin. Nån dag framöver får jag nog leva på soppa/glass/kräm och värkmedicin. Blöder fortfarande också. 

Men nu har jag inga visdomständer kvar som kan bråka. Känns bra! 

Inga större mirakel lär hända idag. Har syrrans hund Nova här på dagis,så det är full rulle. 

Ha en fin dag! 

Ut i lingonskogen






Inga kommentarer: