tisdag 21 februari 2017

Good and bad.

Godmorgon. Kallt nu helt plötsligt,mätaren visade -13. 
Igår var jag som skrivet på praktik. En riktigt bra dag! Snittade massa blommor,gjorde tulpanbuketter och vanliga spiralbuketter. 

Inte riktigt lika roligt var det när jag ringde hvc angående mina blodprovssvar. Blodbild,njur och lever-värden var okej,samma med HB och sänka. MEN,Reumavärdet visade 14,och det får vara högst 14. Skönt skulle det ju vara att äntligen få en diagnos,men Reuma är ju verkligen ingenting man vill ha.  Har en telefontid imorgon,så får se vad läkaren tycker vi ska göra. 

Gårkvällen spenderade jag med att försöka få bort min sons konstverk på batteriet här i köket. Den lille konstnären fick tag i en vattenfast tusch,och visade sina talanger på batteriet. Blah,ingenting funkade,provade aceton,terpentin men icke. Fick måla om hela skiten.

Ha en bra dag! 







Denna lilla Peperomia fick komma med hem igår

Äntligen lyckades jag få kvistarna att blomma 💙



1 kommentar:

Romulo Vela (Mole) sa...

Beautiful roses! Johanna, thanks for share, greetings from Mexico.