tisdag 19 mars 2019

Jämna plågor.


Godmorgon! Tisdag igen en gång. 
Helgen kom och gick. Blev som skrivet den nya restaurangen i Kaabi i Fredags. Helt okej mat,men barnmenyn tyckte jag var lite fattig. Knappt så jag orkade äta upp hamburgermåltiden,och än mindre mina barn. De ville inte ha pizza,vilket var typ det enda de hade på barnmenyn. Men annars så var det tummen upp! 

På Lördag hade vi då barnkalas. Hade nog ställt fram alltför mycket. Dagens barn vill ju inte ha någonting? Nåja,Elias var iallafall nöjd och glad! 

Jag har ju tidigare nämnt min vänstra överarm,som jag snart (med jämna mellanrum) haft ont i i ett år. Nu är det också handleden som krånglar,och sprider sig ner på ovansidan av handen,samt fingrarna.

Vaknar flera gånger per natt av värken. Inget verkar hjälpa heller. Så,jag ringde till hvc igår. Jo,fick en läkartid TILL FREDAG! Ringde igen efter en stund,och sa att jag inte klarar mig så länge. Fick då hämta ett handledsstöd från polikliniken. Hjälpte lite i början,men istället blev det ännu värre uppe på armen. Så jag ringde nu i morse igen,men nej,inga lediga tider. Ring istället imorgon. 

Jag känner mig tillika lite jobbig som ringer och gnäller,men vad ska man göra? Låg smärttröskel vet jag att jag har,men såhär ska det inte vara. Har tryckt i mig 1g värkmedicin nu + smörjt med ice power,men det hjälper knappt. Visst kan jag använda handen,men det gör ont konstant,som att den skulle ha "haka" upp sig på något vis. 
Äh,får väl hänga i luren imorgon igen,som jag skulle ha tid med det när jag ska i jobb.

Anyway,ska plåga iväg till Jeppis nu.. 

Ha en fin dag! 🌷














Inga kommentarer: