onsdag 6 mars 2019

Mars.

Äntligen börjar man se slutet på vintern. Nåja,lär ju komma mera snö,men snaaaaaaart är det vår! 

Sportlovet är slut och en ny vecka är på G (har snart farit...). Benjamin är fortfarande här hos mig,fast han skulle till pappas i Söndags. Har haft någon sorts magsjuka. Dock har inte vi andra drabbats ,ännu iallafall. Men idag far han till pappas,och kommer tillbaka på Söndag igen. 

Var till Jeppis i Måndags och shoppade lite inför helgens släktkalas. Både Elias (fyller på Söndag) och systersonen Filip ska firas på Söndag.

Fyndade lite på loppis också,länge sen jag hittat något där. Kom hem med gardiner till Benjamins rum,krukor,duk,2 tröjor,burkar till Elias osv.. Elias fick ett skrivbord som brorsan köpt på IKEA,så nu är det bara att gå igenom alla saker och slänga ALLT som är sönder,och skänka det som han inte vill ha. 

Igår tänkte jag fixa klart i Elias rum,men neeej. Istället fick vi åka in akut till veterinär med mammas kisse Aslan. Han fick inte kissat alls,och de ynka droppar som kom var blod. Där satt vi väl nästan 2 timmar medans veterinären tömde blåsan,spolade ur,tömde igen osv.. Kom ut massa "grus". Tydligen vanligt med njurstenar hos kastrerade katter. Nå,han är på benen igen iallafall. Får hoppas det inte kommer tillbaka! 

Idag har jag pynjat på i bibban här vid skolan. Plastat x antal böcker,och det finns säkert 40 böcker till som ska plastas. 

Ska småningom hämta Elias från eftis. Han har klagat på öronvärk idag,jämna plågor.. Imorgon ska han till tandläkaren dessutom.
Kikar lite på frön. Är så sugen på att beställa något. I år ska jag ha mera blommor har jag bestämt! 


Ha det fint! 









Ännu en ny kärlek :D "Vandrande jude" eller skvallerreva
💗

Loppisfynd. Snäll som ja ju e så fick lillsyrran dem ;)

Veterinärbesök :(

Inga kommentarer: