onsdag 1 maj 2019

Inte varje dag.

God förmiddag! Nu är äntligen Maj här,men den inleds med kallare väder,och troligen regn. Regn behöver vi ju,så det orkar bli grönare. 
Hoppas ni haft en trevlig vappen! Här firades den med tortillas & tacos,inte desto mera. Idag var det tänkt att vi skulle fara på den traditionella "majlindon" på picknik,men hmm,får se hur det blir med det. 
Annars har det bara varit det gamla vanliga. Fick hemsläpat jord igår,så snart har jag 2 nya rabatter här ute. Roger kände för lite vardagsromantik förra veckan,och gick och köpte en räfsa och spade till mig. Tänk,är utbildad trädgårdsmästare,men har inte ens ägt en egen spade!? 👀 Dock vågar jag inte så något ännu,när det lovas minusgrader och tillochmed snö. Många krukor här ute gapar tomma också,och det är ovanligt kan jag säga. Men,jag väntar tills det blir varmare helt enkelt.

Förra helgen fick jag äran att knåpa ihop en födelsedagsbukett till en 100-åring! Inte varje dag man får en sån uppgift! Fick bli en i rosa och vitt. 

Tror jag ska färga håret nu,sen får vi se vad det blir av denhär dagen. Imorgon blir det iallafall the school,och sen igen är det ledigt. 

Ha en fin dag! 








Inga kommentarer: