onsdag 18 mars 2020

Usch.

Det blev som jag misstänkte,skolorna är stängda. Har på känn att det blir ett 3:e världskrig här i lyan innan denna månad är förbi. Kämpade med Elias med hemuppgifterna igår, och de började med ett helt nytt kapitel i matte. Inte lätt att få honom att förstå hur man räknar division. 
Han var trött,och riktigt irriterad,men det fick sin förklaring när han plötsligt började spy igårkväll. Så nu får vi räkna in magsjukan här också i allt annat elände. Benjamin hade ju magsjuka för 1½ vecka sedan så jag tvivlar ju att det är samma smitta,men det kan ju hända. Får bara invänta eländet nu då. 
Försöker ändå inte känna mig stressad över distansstuderandet,det är ju nytt för oss alla! Och det som eventuellt går Elias och Benjamin (och andra förstås)förbi så hinner de förhoppningsvist repetera innan det är dags för sommarlov. Vi gör vårt bästa. En slöjduppgift ska vi också göra. Vi ska bygga,och dekorera en fågelholk. Jag blev ju helt i extas,medan Elias var mera "meh"! 😀

Igår var jag iallafall till stan,i jakt på ett maletköttspaket haha. Var så gott som ensam vid loppisarna,och H&M. Jag hade med mig våtservetter samt desinfektionsmedel. Undvek att ta i kundvagnar,dörrhandtag med bara händerna,och tvättade händerna vid alla wc:n jag kom över. Nå,jag fick mitt köttpaket,och rätt mycket mer kom sig med hem. Fick också hämta ut H&M-paketet jag beställt från posten,så nu är vi redo för mildare väder,iallafall i klädväg. 
Älskar att shoppa barnkläder alltså! 💖

Tanken var att Karin och Jannika skulle komma hit på kaffe imorgon,men det får vi nog snällt skjuta upp,tyvärr. 
Kommer bli galen här har jag på känn. En barnfri helg är på kommande också,och lite hade jag ju tänkt fira min födelsedag (som infaller 25:e mars) samt min och Rogers 3 årsdag,men får väl sitta i soffan och ha serie eller filmmarathon. 

Men jag tänker som så,this too shall pass,och det blir bättre.

Troligen beger vi oss till villan idag,om Elias orkar och vill. De vi kan smitta där är väl nån trut eller kråka. 

Ha det fint. 






Vårtecken











Lillsyrrans hamster Ruth 😍


Gårdagens loppisfynd! Som ny Icepeak vårjacka till Benjamin för ynka 4 €.
Splitternya kökshanddukar 💕


Inga kommentarer: