tisdag 20 april 2021

Häst och kärra.

Morning! Tisdag,och lär bli en varm och solig dag! Tur det,för i slutet av veckan kommer det väl snö 😕

Som rubriken säger borde jag nog överväga häst och kärra. Igår lånade jag mammas Toyota till Jeppis,då Audin fortfarande pryder verkstadens gårdsplan. Nå,vad tror ni händer? Skulle starta från loppis,vrider på nyckeln,trycker ner sidorutorna pga. värmen och försöker starta. Nähä,ville inte starta. Vrider tillbaka nyckeln och försöker igen,totalt DÖD. Inga livstecken överhuvudtaget. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Men efter typ 40 minuter kommer gubb till undsättning med startkablar och en akku. Bilen startar,och vi far via Lidl innan vi ska hem. Igen är bilen stendöd när jag ska iväg. Samma juttu igen,och jag kom mig hem tillsist. Konstaterades igårkväll då att kabeln till + på akkun var lös. Jag fattar ju 0 på bilar 👀 Får se ifall svärfars bil går sönder då jag har den idag? 

Anyway,fick mer vikariat på eftis denna vecka. Blir idag,imorgon och på Fredag. På Torsdag ska jag med lillsyrran då hon ska tatueras. 

Får väl hoppa i duschen innan jag ska iväg till eftis. Blir skogsutflykt idag,och jag överväger att linda in mig i plastfolie,lär ju finnas fästingar 😖😂


Ha en fin Tisdag! 



Nya skönheter


Sömnigt sällskap här imorse. 




Magiska norrskensbilder tagna av sonen i Fredags 😍


En av mina favoriter av Benjamins bilder 😍



Inga kommentarer: