söndag 27 juni 2021

Midsommar.

Hej. Söndag igen en gång. Midsommarhelgen kom och gick,och blev som sagt en lugn och skön sådan. Firade vid villan med god mat i gott sällskap,ett dopp i sjön (förvånansvärt kallt....) och tunnbadning. Benjamin for tillbaka till sin pappa igår,och kommer hem igen imorgon. 

Vi fick ju ett ordentligt åskoväder i Tisdags. Måste säga att jag blev lite rädd faktiskt. Jag klippte gräs i sol och extrem värme,och plötsligt från ingenstans drog det över sån otrolig blåst att jag såg och hörde flera träd gå av,och strömmen for. Lika snabbt som det kom så försvann det,men länge hade vi ordentliga blixtar och dunder rakt ovanför oss. Man känner sig liten när vädrets makter gör sig påminnt minsann. 

I Torsdags var jag till öronläkaren i Jakobstad. 5 minuter var jag inne,och han konstaterade att mina trumhinnor är extremt tunna (orsakat av mina många öroninflammationer som barn) och nån muskel bakom örat som "flippat" vilket orsakar konstiga ljud och durrningar i öronen. Något jag hamnar att lära mig att leva med tyvärr,då de ingenting kan göra. Men,behöver ju inte springa hit och dit längre med öronen förutom om de börjar göra ont. 

Idag skulle jag behöva städa lyan,tvätta och föna hunden,gå igenom kidsens garderober + min egen osv. Ikväll blir det högst antagligen fiske igen. 

Ha en skön Söndag! 🌸






Tvätta pärlan 😍

Midsommarbukett


Inga kommentarer: