lördag 29 december 2012

Filmlista

..a hard one. Blir svårt att välja ;) 

Bästa film: Walk the Line,Gladiator,Boys don't cry,Pearl harbor.. Finns så många!
Bästa tv-serie: Som ever?! Då blir det nog Arkiv X,eller The X-files som det heter.. 
Regissör: Är usel på såna..men eeehm,Stephen King?
Favoritskådespelare: Nicholas Cage,Christina Ricci,Joaquin Phoenix,Kate Winslet mfl..
TV-serier jag följerThe walking dead.
Komediserie
: Brukar inte kolla såna,men 2½ men kanske.
Mest romantiska film : Titanic :PSkräckfilm: Ohno.. Hmm.. Jurtjyrkogården 1&2 , Cannibal Holocaust, Rec filmerna, Mum & dad , grave encounters.. 

Min favoritfilm när jag var liten: Aladdin,Lejonkungen? :D
Hetaste skådis: Grrr, Taylor Lautner & Robert Pattinson ofc.. Men det varierar!
Hetaste svenska skådis: Gustaf Skarsgård.
Bästa svenska film: Jag saknar dig, Den osynlige.
Bästa filmdjur: Willy :D
Bästa tecknade film: Lejonkungen :P
Bästa Disney-film: Se ovan
Bästa filmscen: Omg..mest scary iaf :D

Bästa scen i en TV-serie: 
Förstörde hela min existens typ hah
Bästa TV-serien i år: The walking dead.
Film crush: ever? Joaquin phoenix som härskare av Rom i Gladiator :P
TV serie crushFox Mulder i Arkiv X.
Om jag skrev en film: Never gonna happen. 
Favoritgenre: Skräck
Film du ser framemot: Ingen aning.
Bästa kärlekspar: 

Bästa film i år: Finalen av Twilight.
Vem skulle spela dig: Christina Ricci.
Vem skulle va din motspelare: Robert P 
Första filmcrush: Såklart Leonardo Dicaprio
Film-soundtrack: Sagan om ringen.
Tv-serie-soundtrack: No idea.



Inga kommentarer: