torsdag 27 december 2012

Filmer..

Weei,tipsar om 2 filmer jag kollat denna vecka.. Alla har säkert redan sett dem,men anyway..



"På en cirkus någonstans i 30-talets USA utspelar sig denna spektakulära kärlekshistoria om Jacob (Robert Pattinson) som när hans föräldrar dör i en olycka finner ett nytt liv och en ny familj i de många färgstarka personerna i det kringresande sällskapet. 

Där finner han också kärleken i cirkusens stjärna Marlena (Reese Witherspoon). Men hon är inte fri att kunna älska honom tillbaka och för att kunna vara tillsammans måste de bryta sig loss från det enda liv de känner till."


Jag tyckte den var helt otroligt bra. Men kanske jag inte har smak heller? Eller kanske min smygkärlek till Robert Pattinson spelar in? :D 
Min nya favvo iaf! 
Se den!


En som jag kollade igår : 


"Sommaren närmar sig och det är dags för vännerna i Kvarteret Skatan att spika de traditionella gemensamma semesterplanerna. Men allt är inte som det brukar.
Det strävsamma paret Magnus och Fridas relation har gått i stå. På uppmaning av parterapeuten bestämmer de sig för att fira semester på egen hand för att rädda sin relation.

Jenny, gängets eviga singel, har inga invändningar. Hon har hittat ”Den stora kärleken” i norska Rune och rollen som femte hjulet i kompisgruppen är över för hennes del. Nu väntar parliv och romantik i Saint Tropez.

Alla i det gamla gänget kan tänka sig att bryta traditionen, men Ulf är inte lika entusiastisk. Han ser den gemensamma semestern som årets höjdpunkt och kan inte tänka sig en sommar utan vännerna. Utan att tveka ljuger Ulf ihop en historia som får vännerna att tänka om."


Brukar inte kolla komedier,men gav denna en chans. Visst flabbade jag till några gånger,dålig humor haha! :P


Inga kommentarer: