tisdag 24 november 2015

Vinterlista och pyssel (såklart).

Morjens! Tisdag idag,och snart till ända dessutom. Har frusit precis hela dagen,och känt mig allmänt hängig. Kanske vi blir sjuka passligt till lillajul? Skulle inte förvåna mig alls,vi har hållits friska hela hösten konstigt nog! 
Idag var jag i skolan nån timme och tentade grönsakerna (gick helt åt skogen som jag gissade). Sen var jag till tandläkaren med Benjamin,som fått tandvärk. 

Fick 2 kransbeställningar till i Måndags,så en av dem fixade jag till igår. Samt att jag vek diamanter av böcker. Enkelt,och fint! Vill nån prova,så finns instruktioner HÄR.



Stal denna inne hos min klasskompis Linnea,muhahaha! 



1. Vad är det bästa med vintern?
  • Jaa-a,man kan kura ihop sig i soffan framför en tv-serie/film utan att ha dåligt samvete (känns ju inte lika skoj en fin sommardag!)
  • Tända ljus.
  • Spendera en vacker vinterdag i pulkabacken ,och sen dricka varm oboy! Priceless.
  • Inga äckelkryp som flyger på :D
  • Bygga snökojor & gubbar ofc.


2. Vad kommer du äta i vinter?

Mat? Skulle väl behöva få in lite mer vitaminrik mat kanske. Mera frukt per dag tex.


3. Vad kommer du dricka i vinter?
Kaffe,glögg,varm oboy!

4. Hur kommer du fira jul?

Troligen blir det som de senaste åren. Först hos mamma,sen middag hos pappa. 


5. Vilka är dina bästa julpysseltips?

Kransar såklart,ingen jul utan en sån eller hur? 
6. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan?

Minns det som en väldigt ledsam tid. Psykiskt mådde jag verkligen åt skogen. Men vad jag riktigt gjorde? Praktiserade vid Cityflorist. 


7. Vad kommer du lyssna på i vinter?

Musiken i bilen,en salig röra. Närmare jul så blir det såklart julsånger. 


9. Vad tittar du på?

The walking dead,Supernatural. 

10. Vad var bäst med hösten?

Skolstarten,och att få lära känna alla härliga människor i min klass!


11. Vad har du för vinterplaner?
Överlevnad. Haha,nee. Hmm,blir ju en del skola,med paus över julen givetvis. Andra planer finns väl inte direkt i skrivande stund.






Wtf


Inga kommentarer: