onsdag 11 maj 2016

Allt ordnar sig till slut.

Hejsan! Vilken intensiv vecka det varit hittills,och jag känner mig mörare än mörast. 
Men,mycket har ordnat upp sig också. Som tex. tvättmaskinsproblemet. Köpte en begagnad från Vasa,och idag hämtade Elias pappa Robert hem den åt mig! Hur snällt?! Tusen tack! Den funkar som den ska,så nu är det bara att tvätta. 
Andra problemet som löste sig är min bil. Fick samtal igår att den redan var klar,så nu idag satt jag på med Robert till Kaabi,hämtade bilen,och vidare till Edsevö. 10 minuter senare var det bara att tuta och köra! SÅ NÖJD. Hann in via loppis också innan jag skulle hämta Elias,och hittade en del kläder åt Benjamin faktiskt. Som sagt nästan omöjligt att hitta begagnat i hans storlek.

Igår var jag ju hela dagen i Vasa på arbetssäkerhetskurs. Dagen gick ändå rätt snabbt,fast den var tung med mycket att lära på kort tid. Fick 35/36 på provet,så jag är nöjd!

Nu ikväll har jag grävt upp halva gräsmattan känns det som,men det var nog bara en liten plätt. Byggt upp bänkar med kompostmaterial osv.. Fortsätter imorgon. 

Nu ----> Finland-Ungern i ishockey.

Ha det gott!










Måste nog köpa flera av denna,så himla fin! Carex oshimensis. 

Inga kommentarer: