måndag 28 oktober 2019

Luleå.

God förmiddag! Ny vecka igen en gång. Har lite börjat landa här hemma efter en helg i Sverige. Tvättmaskinen är på 2:a varvet,diskmaskinen går,och allt vi shoppat börjar hitta sin plats. 

Startade före 10 på Fredagsmorgonen mot Haparanda. Väl i Haparanda blev det såklart lite snushandlande,samt att jag och pojkarna sprang igenom Ikea. Sen vidare mot Luleå i riktigt skitväder. Det var mörkt,regnigt och väldigt dimmigt.

Klockan var väl runt 17 när vi kom till Storhedens shoppingområde. Besökte systemet,Dollarstore och Rusta före vi körde ut till Sunderbyn där min faster bor. 

Senare på kvällen kom pappa,Elina ,lillasyster Elin och hennes pojkvän,och vi åt tortillas tills vi sprack. 
Var helt kaputt och somnade nog direkt huvudet träffade kudden.

Nästa morgon blev det en riktig hotellfrukost,och sen sökte vi oss vidare mot Arcushallen där de ordnade loppis.


En sann loppisälskare som jag är så skulle jag nog gått två varv för att verkligen hinna se allt. Men,hade ju kidsen med + en karl som stressar igenom allt haha. Men det var väldigt mycket folk,så man slapp inte heller till att kolla ordentligt. Några saker fyndade jag iallafall. Blev typ 70 kr för allt. 





Efter loppiset blev det Storheden igen där vi strosade på Öob,Jula och H&M. Jag hade lyckats glömma att packa med byxor till Elias,så fick springa in till H&M och köpa ett par. 

Hann även gå på promenad ner till älven innan det blev mörkt. Faster bor riktigt intill Luleälven. 
På kvällen åt vi jägargryta,badade bastu,spelade spel,åt igen, och bara umgicks. 

💓




Morgonen därpå blev det igen en riktig lyxfrukost,och sen blev det att packa ihop och börja åka hemåt.
Stannade i Haparanda och besökte Candyworld (behöver knappast säga att ungarna var i extas?) samt Coop.

Kom oss hem runt 9 igårkväll. Hamnade att köa en stund på riksåttan då det skett en älgkrock. Hoppeligen blev inga människor skadade,men älgtjuren låg död i diket. 

Vi hade Kiira med även i år,och hon skötte sig exemplariskt hela resan! Jag får ju ångest direkt jag måste lämna henne till någon annan,och eftersom hon är så "mamis" så känns det bra att kunna ha med henne. ❤

Lite av shoppingen måste jag ju slänga hit också 👀 Blev nog shoppat ännu mer än det på bild,men det är julklappar. 

Snart iväg till veterinären på återbesök med Maya. 

Ha det gott. 

Småkrafs från Dollarstore


Rusta



ÖoB

Ikea

Inga kommentarer: