onsdag 16 oktober 2019

Sista höstlovsdagen.

Godmorgon! Det äro Onsdag,och det innebär att höstlovet varit och farit,för vår del iallafall. Blir ju förstås bara 2 dagar innan det är helg igen. Blir en barnfri sådan.

Vad har vi då hunnit göra under höstlovet? Min bil har varit på service IGEN,så det blev en del spring med den av och an. 
Igår var Elias och jag i skogen nån timme. Hade picknik och samlade massa pysselmaterial till kommande julkransar. 
Årets första julpyssel har jag också hunnit få klart. Blev en virkad tomte. Blir nog flera har jag på känn,ska nog ge bort flera av dem. 

Blev en sväng till Kaabi igår när vi skulle hämta hem min bil. Var in via Ostro-center,då mamma sett halare där för 50€. Elias vill ha halare än i år,men han börjar bli så himla lång,(nr 140 +)så det är svårt att hitta något som passar. Men visst,där hängde en sista halare passande en 10-åring,så den fick det bli. 
Köpte ju vinterbyxor till honom förra helgen,men känner jag min son rätt så lämnar de inne på klädhängaren oavsett hur kallt det är,så bra med en hel overall. 

Nu ska vi småningom iväg till Jeppis på loppis. Benni ska vi plocka upp i Kaabi också. Imorgon och på Fredag blir det jobb. 

Ha det fint!


















Inga kommentarer: