måndag 15 oktober 2012

Angry Children

Herregud,vilket temperament Elias har. Vem han ärvt det av vettefan ;)

Benjamin satt och kollade Mumin som vanligt,så går Elias fram och ställer sig mitt i rutan (brukar han göra för att bråka),Benjamin blir arg,går fram och försöker få bort Elias. Så plötsligt börjar Benjamin gråta,jaa,då hade Elias bitit honom i armen.
Började blöda,och lämnade ett fult märke. :(
Och vilka utbrott Elias börjat få. När något går emot honom,minsta lilla,så exploderar han totalt! Saker flyger,han kan kasta sig med huvudet i golvet osv.. Gaaah.

Men det är att bita ihop,måste ju visa vem som bestämmer.

Förut idag smällde jag och Elias iväg till Härmä,bara sådär annars i brist på liv. Handlade food ,samt en del smått förstås. HÖR OCH HÄPNA,MUMINSTUFF ^^

Skulle inte annars köpt,men de råkade vara på erbjudande :)

Så var min kära syster + hennes 3 barn hit och tog hand om mitt yngsta sålänge jag var till dagis och städade. Hon är guldvärd min syster!

Så lagade vi mat,och till min förvåning så åt Elias av det jag kokat?! Han har bara accepterat "burkmat" hittills,men idag gick det :O
Städade lite,klippte Benjamin,och badade båda 2. Så nu sover dom skönt :)

Faktiskt en bra dag,trots att det är Måndag.


Elias valde Stinky-handduken

Säsongsmugg 2012


Haha,blueeye


2 kommentarer:

Jennifer Åström sa...

Var handdukan å på erbjudand? :) På den här sidon finns e annos myki Mumin-prylar ifall e intresserar: http://www.suomikauppa.fi/index.php?cPath=272 :D

Johanna sa...

Handduken va 4,5€. På somli ställ e di upp i 6€ :)