tisdag 17 september 2013

Irritationsobjekt

Det hjälper definitivt inte att gnälla här,men jag bara måste. Mariana och jag diskuterade denna grej i Fredags,och sedan dess har jag bara blivit mer irriterad. Så. 

Dagispersonal. I höst har det varit flera tjänster lediga,som ju alla får söka. MEN,tjänsterna går oftast ändå till den som redan tidigare haft den. Varför? Hur ska vi barnledare tex. ha en ynka chans att få ett jobb om de ändå inte tar in nya? Varför ens lediganslå platsen om ingen ändå har en chans? I can't begripa. 
På de platser där jag varit på praktik har personalen varit väldigt glada att få in nya personer,nya pysselideer osv. Klart att allt blir "det samma vanliga" om inga yngre personer kommer sig in! 
Enda chansen vi har är väl om det byggs ett nytt dagis,och ny personal behövs. OCH vikariat förstås. Får väl vänta tills personalen går i pension. 

Nog om det. 

Blir att ta hand om pappas/brorsans hund frånochmed Torsdag. De åker iväg till Ukraina (tror jag :D). Jag vill ju också resa! Förstås är det i jobbets tecken,men ändå. 

Tror jag ska gräva igenom Benjamins garderob i brist på annat. Fick en icke så trevlig överraskning imorse. Benjamin klagade på att inte kunna sitta ordentligt,och visst är "bölden" tillbaks igen. Stackarn! Lär bli operation,i värsta fall i Tammerfors. Måste beställa läkartid och hoppas det hjälper med bara medicinering. 


Tack,hej. 




Inga kommentarer: