tisdag 28 oktober 2014

Bara positivt?

Låg och funderade när jag skulle sova igårkväll (en ovana många har antar jag). 
Jag,som alltid har varit "honde fejt",alltid varit större än andra,har nu lyckats gå ner mycket i vikt. Exakta kilor håller jag inte reda på, men 20+ iaf. 

Har bara fått positiva kommentarer. Och jag är stolt. Folk frågar mig om tips,hur jag lyckats. Och jag vet inte vad jag ska svara. För jag har inte lyft ett finger,inte motionerat ett dugg. Nada. 

Anledningen till mina funderingar är en kommentar jag fick häromdagen. En som frågade av mig om jag har ätstörningar. Blev helt paff,för jag tänker direkt på självsvält eller att spy upp maten. Enligt mig själv,så lider jag varken av anorexi eller bulimi eller något annat. Jag äter,visst slarvar jag ganska ordentligt,men jag äter iaf. Kan inte själv förklara min viktnedgång. Men som den hypokondriker jag är så har jag väl cancer,eller så är det något med mitt blodsocker som gör att jag tappar kilon. Och mager är jag definitivt inte,finns ännu kilon kvar. 

Anyway,ser det faktiskt inte som bara positivt heller. I-landsproblem on the way,men fan,jag har inga kläder. Alla är för stora,och jag har inte ekonomin som håller för att köpa nya kläder. Enda stackars bälte jag har har jag fått göra 5 nya hål i,och det är ännu för löst. Ett misstag jag ännu gör,(när jag haft möjlighet att unna mig nåt nytt plagg),är att jag köper kläder i min GAMLA storlek. Men i min lilla skalle är jag fortfarande den som får gå direkt till avdelningen för lite större damer,svårt att tänka om. 

Jaja,nog med det. 

Hade en morgon rent från helvetet. Kidsen var uppe före klo. 06,och skrek och bråkade. Elias fick ett brutalt utbrott och sparkade,skrek,slogs och kastade saker. 
Lite tejp på såren fick jag iaf när Nina kom hit med lite Avon-grejer och min vinst :) Blir en Avon-demo i mitten av November. 

Tog bort plåstret på tummen också. Den ser inte bra ut,men kanske den reder sig ändå. 

Blir att lalla på här hemma en stund,sen iväg till Kaabi och besöka praktikplatsen. 

Vad långt detta blev haha. Nåja. Bye. 


Like christmas :) 



Inga kommentarer: