onsdag 10 februari 2016

Boktips!

Jag slukar bokstavligen böcker,när det var som "värst" kunde jag läsa 2 i veckan! Och nej,det är inga pekböcker jag läser hehe.
De senaste 2 veckorna har jag läst 2 böcker. Såklart verklighetsbaserade. Tror jag börjar ha läst de flesta,har iallafall väldigt svårt att hitta några nya som jag inte läst. Av verklighetsbaserade alltså.  

Anyway,två läsvärda böcker : 



Handlar om tiden efter tsunamin. Andreas skickas dit från Sverige för att hjälpa till. Boken handlar om hans arbete, om kaos,sorg,förödelse,död,brist på kommunikation. Just read it ok?




Trots att det är typ evigheter sen detta hände,så minns jag det som igår. Tv:n som sände live,hur ett andra flygplan kraschade in i WTC i direktsändning,och hur de sedan rasade ihop som korthus. 
 Denna bok grundar sig på vittnesbörd av överlevande om vad som hände inuti tornen under de skräckfyllda minuterna efter terrorattacken. Fruktansvärt hemskt. 

Har såklart plöjt igenom en hel del böcker de senaste månaderna,men dessa två är de som har berört mig extra mycket. 


Inga kommentarer: