måndag 29 februari 2016

Challenge.

Godkväll. Måndag snart till ända. Kom hem väldigt sent idag,typ halv 6 var vi väl hemma. Har varit i skolan hela dagen. Haft teori,putsat och snittat blommor osv. Eftersom jag inte kan delta i morgondagens,och Onsdagens närstudier så fick jag en läxa istället. 
En riktigt j*vla utmaning måste jag säga. Fick plocka åt mig vad jag ville ur blomkylen,och kom hem med en hel bukett. Har försökt få ihop något här ikväll,men får nog göra om det imorgon. Läxan var alltså att göra ett traditionellt eller ett modernt blomsterarrangemang. Problemet nu är att jag inte har något passligt kärl/kruka att göra det i,samt att jag tog med mig alldeles för lite blommor.. Tur jag har ett helt lager här hemma. 
Tror nog jag måste sova på saken,och googla lite tips.

Imorgon ska vi iväg till Ninas på kaffe,ska bli skoj! 

Håll till godo med en hel del bajsiga telefonpics. Flower-power in my kitchen!



Hittade denna gamla Arabia-kanna vid pappas,i'm in love!



Exempel på traditionellt arrangemang.

Exempel på modernt. 
Haha hetast i Vasa 

Inga kommentarer: