tisdag 25 oktober 2016

Bush-pics

Godkväll. Tisdagkväll,och snart helg igen.. Eller nåja,men fort går dagarna iallafall! 
Har varit till skogs 2 dagar i rad. Rykten gick om att snön skulle falla,så jag slängde kidsen i bilen och rattade iväg för att plocka hem massa naturmaterial till kommande pyssel! Har flera påsar med mossa,kottar,lingonris osv. Allt är plockat på "pappas mark",så don't worry! 

Idag har jag petat ut massa rönnfrön ur halvdåliga rönnbär. Tanken är att jag ska prova stratifiering. Både i kylskåp & utomhus. Så fick igen kasta mig i bilen och krypa i diken i jakt på rätt sorts mossa. Vettefan om jag hittade rätt,men det lär visa sig. Finns ju flera olika sätt att göra detta på,men kör på mossan.  

Vi har också hunnit med plantering på gravgården. Satte dit Calluna och granris. Ett mosshjärta pysslade jag ihop till farmors & farfars grav. 

Sådär annars är jag väl inte helt 100. Kvälls-febern är tillbaka igen en gång. Kan inte begripa vad det beror på?! 
Stora deppen fick jag igår efter att ha kollat säsongspremiären av Walking dead. Alltså jag började må fysiskt illa,så himla äckligt. Grät som ett litet barn och fick pausa emellan haha. Vadå serie-skadad? 

Hej. 











Årets skolfoto

Inga kommentarer: