fredag 14 oktober 2016

Rabatt & pumpor.

Godkväll. Fredag it is! Kommer förstöra helgen med att vara nervös över Måndagen. Huhhu. Men,jag gör mitt bästa,mer kan jag ju inte.


Idag var jag iaf till skolan och förberedde inför Måndag. Gjorde en 15 m rabatt (förutom en liten plätt som jag ska fixa på Måndag). Rensade ogräs,tog bort gammal markduk och bark,luckrade upp jorden,fyllde på med lite ny jord,ny duk på (FAN ta den duken!) och sist bark. 

Ser inte så mycket ut i text,men jestas vilket jobb. Var helt svettig trots att det var kyligt. Duken är verkligen något jag hatar! När man väl får ner den i ena sidan,så flyger den upp i andra. Morr! 

Fick ta hem 2 pumpor,så jag och lillsyrran har karvat ut och kämpat med att få nåt sorts mönster på. Och visst är jag nöjd med min,men syrrans blev finare. 

Nu skriker soffan efter sällskap,så ska kasta mig under filten och kolla Vikings. Grr,Ragnar e ju för het. 










Inga kommentarer: