torsdag 20 juni 2019

Midsommar & en blysam början till samling.

Hejsan! Snart är det midsommar gott folk! Vi kommer att fira lugnt vid villan med barnen. Blir simning,eventuellt tunnbadande,god mat och firande av min lillasyster som fyller hela 17 år! Blir säkert super,bara vädret är på vår sida också. 

Annars flyter det bara på som vanligt. Knappt så vi ens är hemma alls känns det som. Varje kväll har vi varit endera vid villan,eller vid Kantlax-hamn för att simma & fiska. 
ÄNDÅ ser lyan ut som att en bomb skulle ha slagit ner. Men det är väl rätt vanligt sommartid eller hur? 
Städa måste jag iallafall göra idag...någon gång.. Ska småningom till Kaabi efter mer jord,och sen till Vexala för att kolla rävvalpar & dricka kaffe. 
Var till Jeppis igår en sväng. Fyndade nåt plagg på H&Ms rea,handlade ännu mer blommor,samt handlade lite till midsommar. 

Jag kärade ner mig i en växt vid Sunds förra veckan,och igår for jag in och köpte den. Jag vill ha en samling av palettblad! Har 2 rätt stora redan. De är ju så himla lätta att föröka,så några har jag gett bort,och några små har jag här hemma. Den nya heter Coleus Flame thrower,och den är så fin! Ska dock gallra den lite,för den har massa bebisar. 
Frön till andra sorter har jag köpt av en på Huuto.net så nu hoppas jag att de gror. Vill ha ännu fler sorter,men som vanligt så finns det inte så stort urval i detta land. Någon som har tips på var man kan få köpa palettfrön eller plantor? Eller någon som rent av har sticklingar? Hör av er 😉

Det om det. Gubb kom med en överraskning igår också,en muminmugg. Som tur råkade det vara en sådan jag inte har. Tack 💓

Nu måste jag aktivera mig. 


Önskar er en fin midsommar,ta hand om varandra! 🌷










😍









Inga kommentarer: