fredag 18 november 2011

Dag 5 – Fem sanningar om mig

Funderade länge över denhär rubriken.. Varför inte "fem saker ni kanske inte visste om mig?" istället?
Nåja,here we go.

1. Jag har diabetes. Fick reda på det när jag var 14 år. Det finns 2 typer,typ 1 & 2. Jag har typ 2:an. Behöver dock ingen insulinbehandling..ännu. Det ska skötas med kosten,men ehm,jag är nog inte så bra på det.

2. Jag har astma. Ansträngningsastma,och antagligen förkylningsastma. Får alltid andas spira när jag är sjuk.

3. Jag är beroende av nässpray.  Ganska löjligt egentligen,men jag kan inte sova utan att spraya nässpray. Är alltid så "stockad" i näsan,men det beror nog antagligen på att jag missbrukar :P

4. Jag har extremt kort stubin. Minsta lilla sak kan få mig att explodera.

5. Jag har haft en förlossningsdepression. Efter att jag fick Benjamin (2007) så drabbades jag av en depression. Ämnet är väl ganska tabu? Men det är vanligare än man skulle tro.

Nu när jag skriver kommer jag på fler saker,men lämnar det så här.


Annars en skön morgon. Benjamin kollar Mumin,och Elias tar sin förmiddagslur. Jag sitter med en fet kaffekopp och bara njuter av lugnet!
Funderar ut lite julpyssel,har såå lust att göra någonting!

Bjuder till sist på en bild av Elias,som har börjat stå.

Inga kommentarer: