lördag 19 november 2011

Dag 6 – Min dag

Är väl lite trög såhär på morgonen,men vad menas? Min dag IDAG,eller hur en vanlig dag ser ut för mig?
Tar väl båda då :)

Idag blir det dop för hela slanten. Min systers 3:e barn ska döpas. Blir väl en Casper om jag inte har missförstått något haha. Så det blir väl att trycka i sig tårta,kaffe,kakor och allt sånt nyttigt.
Kvällen vet jag inte alls hur den ser ut,men blir nog lugnt. Gubben ska i jobb imorgon,och vi har ju båda barnen hemma så.

En vanlig dag för mig då? Benjamin är ju 3 dagar i veckan i dagis,men när han är hemma så kan det se ut såhär :  Den kan börja redan 6-halv 7 på morgonen. Har väldigt morgonpigga barn. Har jag tur kan ja få en sovmorgon till typ 8. Lyx när det händer..
Så blir det gröt för minsta sonen,flingor för äldsta,och kaffe för mig.
Efter det brukar Benjamin titta på Mumin,förstår inte hur han orkar titta samma avsnitt OM och OM igen.
Jag facebookar,eller bloggar och Elias leker på golvet. Lägger Elias att sova förmiddagsturen. Brukar vara knepigt när Benjamin springer runt i huset som en galning :P
Så blir det lunch.
Tillåter vädret så går vi ut till skogen efter det eller leker ute på gården.
Eftermiddagen brukar jag åka iväg till mina föräldrar. Beror helt på vad gubben har för skift.
Brukar egentligen inte hinna med mera,utan det blir nästan sängdags när vi kommer hem.

Glamouröst eller hur? Men jag trivs bra ändå. Vissa dagar är bättre än andra såklart. Ibland kan jag ju smita iväg till stan eller hälsa på någon kompis eller så..

Well well,får väl börja söka kläder åt sönerna nu.

Hepp!

Inga kommentarer: