onsdag 30 november 2011

Dag 17-mitt favoritminne

Aaah,det är väl grönt,rymmer några filmer och kan stoppas i en usb-port typ.. Njääe,men jag har märkt hur svårt det är att skriva om sig själv. Liksom välj ETT minne? Har ju många!

Men,ok,ett... Det blir väl inget speciellt tillfälle utan många tillfällen. Då mamma & pappa fortfarande levde tillsammans,farmor och farfar levde,alla firade jul tillsammans. Då hela min familj bodde under samma tak. Vi åt julmiddag hos farmor och farfar eller vissa år kom de till oss,spänningen man kände när man fick julklappar,glädjen att få GE julklappar. Saknar det så otroligt! Nu blir det bara en massa stress tycker jag. Hit och dit,ingen julefrid direkt..Jag tycker mest om att ge presenter faktiskt. Kan börja planera julklappar flera månader före jul,och leta runt halva världen efter just det jag VET att någon familjemedlem vill ha.
Är ingen som köper 5 chokladaskar och så är det bra med det,nej,jag tänker noga igenom!

Kommer inte på mera faktiskt,märkligt att jag knappt minns något från min barndom. Sad,just sad.

Hepp

Inga kommentarer: