tisdag 9 augusti 2016

Fit for fight!

Nåjaa,Tisdag strax till ända. En väldigt blåsig,och höstaktig sådan. Var till villan och kollade så båten var på plats,och herregud vilka vågor och högt vatten!

Igår var jag då till skolan. Jag och Pernilla rallade runt med traktorn,och fick fixat 2 blombänkar. Vi gör om från grunden,så allt gammalt "bark" ska bort,allt ogräs osv.. Sen på med ny jord om det behövs,ny markduk + bark. Låter enkelt,men lite knepigt är det nog. 
Hann en sväng till Combo-loppiset före jag körde hem.

Idag har jag fortsatt min jakt på materialet vi behöver till nästa vecka. Linjalen hittade pappa vid Biltema,blyerts i olika HB beställde jag i Söndags och fick dem idag (!). Sist och slutligen så handlade jag kalligrafipennorna på Herlers bokhandel. Så nu är jag redo för nästa vecka! 

Loppis i Jeppis blev det idag också. Plagg till kidsen blev det,samt en bok. Har seriöst säkert 6 olästa böcker just nu. 

Imorgon blir det tandläkarbesök med Elias från morgonen,sen och hämta Benjamin. 

Adjö. 





Grävt i pappas blombänk :D

Inga kommentarer: