onsdag 11 januari 2012

Kyrkråtta?

Jag är fattig. Fattig som en kyrkråtta. Får leva på vatten och bröd till slutet av denna månad. Hur i helvete tror dom att man ska klara att vara hemma med barn med såhär lite pengar?! Och vill man ha dagisplats (så man kan börja jobba) ja då är alla dagisar fulla!?
Jag får klara mig på ynka 300 euro i månaden.. WEII! Näpps,blir att ställa in sig på arbetssökande nu. Jag har blivit trött på att leva såhär. Jag har ju trots allt varit hemma i hmmm,kan det vara över 5 år?!
Så det blir mitt mål detta år,att komma mig ut i arbetslivet.
Skulle helst sätta Elias i privat dagvård (dagmamma),när han är så liten. På sådana ställen har dom ju typ bara 4 barn..

Well well,annars då? Snöar in här idag kan man ju säga. Men,det är ju vinter trots allt..

Igår var jag till talterapi med Benjamin. Gick väl sådär. Han talar otydligt,och byter ut en del bokstäver,eller lämnar bort vissa. Men med övning lär han väl sig snart :) Han gör ju sig ändå förstådd.

Hmm,sitter och drömmer mig bort på Gina Tricot's och H&M's sida,jag vill ha NYA kläder!
Förstås hittade jag en massa på cdon.com också,som jag vill ha! Tur jag fyller "snart". Rättare sagt i Mars. Då ska jag önska mig någon av dessa,alla ska jag ha en vacker dag iaf :P





Denna skulle ju passa mig som handen i handsken haha :D

Inga kommentarer: