måndag 13 maj 2013

Film & shit

Måndag så gott som till ända. Har mått illa halva dagen. Bakisdag nummer 3? 
Körde Benjamin till dagis som vanligt,hämtade hem Elias från sin pappa där han varit sedan i Onsdags! Så skönt att ha honom hemma. 
Städade ur bilen,jagade Elias runt halva byn typ,drack Trip osv. Mommo hämtade Elias sen så jag och Benjamin fick åka till Härmä för att köpa skor. Nya gummistövlar samt vårskor (länkkare whatever..)
Dyr historia blev det.

Så hämta Elias,och konstatera att min kära voffse ännu inte kommit hem. Lillsyrran har satt upp lappar här i byn med bild på,så hoppas verkligen någon ringer. Vill ju veta vad som hänt henne,om hon är död eller wtf. Ovissheten är ju värst.

Nu har båda kidsen somnat,och det blir film för min del som vanligt..

Kan annars tipsa om 2 bra filmer som jag kollat senaste dagarna..

Mask från 1985. (inte The Mask alltså)

Handlar om Rocky,en pojke med en ovanlig sjukdom som gör att hans skelett utvecklas alldeles för snabbt..Mamman försöker allt för att göra sin sons uppväxt så normal som vanligt,trots att hon missbrukar både sex och droger. Baserad på en verklig händelse.. 

Från filmen,Rocky och mamman (Cher)

A walk to remember

En film som säkert hela jordklotet sett,utom jag :P 
Tänkte ge den en chans,och visst var den bra. (fast jag annars inte är något fan av romantik-filmer)

Handlar om skolans tuffing som faller för nörden i skolan,kort sagt. Hon visar sig ha en hemlighet som ingen annan vet.. 




Se dem ;)

Inga kommentarer: