tisdag 10 mars 2015

Detta är jag livrädd för.

Även jag antar denna utmaning som snurrar på Finlandssvenska bloggare. 10 saker jag verkligen är livrädd för. Enkelt skulle det ju vara att skriva "spindlar",men faktiskt är jag inte livrädd för dem längre. För nu när jag bor ensam,så måste jag ju smash those bastards to death själv! Ingen vits att låsa in sig på wc,och önska spindeln försvann. 

Så,nu ska jag riktigt tänka efter,och lista.. 

  • Att mina barn ska få obotlig cancer.
  • Att något av mina barn ska drunkna.
  • Att jag ska dö plötsligt,och mina barn är hemma och hittar mig död på golvet.
  • Att köra med bil på isen. (Om jag mot förmodan skulle göra det skulle jag ha fönstren öppna oberoende hur kallt det skulle vara)
  • Att mina föräldrar ska dö hastigt. (Dö kommer ju alla att göra,men hur  konstigt det än låter,så är jag mest rädd för att de bara huxflux ska dö,istället för att jag kan förbereda mig..tex att de blir gamla,sjuka etc..)
  • Att OM jag skaffar ett till barn,att denne ska dö i magen,vid förlossning,eller av PSD.
  • Att mina barn ska bli mobbade.
  • Vid halt väglag,att en långtradare får sladd och kommer över i min fil och vi frontalkrockar.
  • Att jag ska möta en björn i skogen. (Knappast troligt,men ändå)
  • Att någon av mina syskon blir sjuka och dör,eller dör i en bilolycka. 
Där var det. Vad är NI rädda för?! 

Inga kommentarer: