onsdag 18 mars 2015

Just one of those days.

Vaknade imorse,av att kidsen höll på att mörda varandra. Iaf lät det så. Helt otroligt hur dom håller på. 
Syskon bråkar,det vet jag ju,men nu börjar detta gå för långt. Elias är en sådan som när han blir arg,så tar han till våld utan att tänka. Går till attack direkt det går honom lite emot. HUR ska jag lära honom att visst,man får vara arg,men man får inte slå,knipa,bita,rivas eller kasta saker?! 

Benjamin är ju inte heller oskyldig,han brukar ofta reta Elias,och när Elias väl blir arg,så är det Benjamin som är "offret". 
Då kommer han gråtandes och säger "Mamma,Elias gjorde si eller så".. Han verkar som inte alls begripa sig på dethär med att om han gör en sak,så får det konsekvenser. 

Jag kan erkänna,(och det är väldigt sällan jag visar mig svag) att jag totalt tappat greppet här. Och jag måste få tillbaks respekt innan de tar över helt. För släpper jag det nu,så är jag helt fucked. 

Annars en riktig skitmorgon,jag är så sur och tvär så det krävs inte mycket före jag ska explodera. 

Iaf ska jag till HVC med lillsyrran runt 1,kanske humöret har svängt tills dess.

puss och adjö.


Inga kommentarer: