måndag 9 april 2012

Turistas

Lite filmtips kanske?

Igår kollade jag Turistas.



"En grupp unga backpackers semester blir förstörd när de, på grund av en bussolycka, blir lämnade ensamma i en avlägsen brasiliansk djungel som innehåller en hemsk hemlighet."


Tyckte denhär var bra faktiskt,spännande! Och inte alls så overklig,eftersom detta KAN hända. Man har ju hört om turister som blivit bestulen på sin ena njure tex.. Nästan så man fick klaustrofobi när de simmade i grottorna :P Kolla den!


En film jag kollade förra veckan (igen,hade sett den förut) var Frontier(S)


"Ett högerextremistiskt parti har vunnit valet i Frankrike vilken föranleder våldsamma upplopp på Paris gator. Mitt i detta kaos befinner sig några unga tjuvar på flykt och medan en av dem blir skjuten och tagen till sjukhus flyr de andra bort från storstadens virrvarr och förvirring. De hamnar så småningom på ett slags motell där de känner sig säkra nog att åtminstone övernatta. Föga anar de att detta knappast är slutet på mardrömmen de tror att de lämnat bakom sig, snarare början. De hamnar i klorna på en kannibalistisk nynazistisk familj och inser snart att deras människovärde är obefintligt, de är bara kött…"


Denhär tycker jag är obehaglig på något vis.. Brukar inte vara känslig men..Fransmännen borde göra fler skräckfilmer,de franska filmer jag sett har varit riktigt sjuka.
Helt klart en film att se,men kanske inte äta till haha.


Ikväll ska jag se Julias ögon, en spansk film.


Bajs!

Inga kommentarer: