måndag 3 juni 2013

Blä

Tänker klaga.. På denna eviga värme,på min förbannat sjuka fot. 
Imorse en 7 tiden vaknade Elias och skulle ha mer mjölk. Tjahapp,foten var så sjuk så jag var allt svettig innan jag kommit mig ur sovrummet till köket.
For ut på en cigg,och kände hur jag började frysa-svettas och vingla. Hade sån fruktansvärd värk i foten så jag tänkte svimma. Kanske är jag ganska smärtkänslig? Tog en panadol 1000,och lade mig igen,så liiiiite enklare att stiga upp nästa varv. 

Beställde iaf en röntgentid,så dit ska jag om en timme. Knappast visar det något. 

Är så i pisset känns det som,vågar inte gå ut med Elias,för smäller han av ut mot vägen hinner jag aldrig ikapp! 

Elias skrattar så hjärtligt när jag hoppar på runt i lägenheten haha.



2 kommentarer:

Tanja sa...

Jag minns i början då jag var gravid med Leon, fick jag plötsligt riktigt riktigt sjuk fot. He var en så kraftig värk som stråla upp i hela benet. Jag kuna knappt stöd på foten. Jag minns att jag kröp då jag sku till wc annars låg jag bara i sängen o grät o jämrade mig typ. Foten var lite svälld om man jämförd me den andra foten. Men jag hade inte stukat den eller skadat mig utan smärtan kom från ingenstans. Jag for ti akuten o visa upp den. De röntga int utan konstatera att jag hade något som kallas "ros" i foten. En sorts infektion som kan få sin start genom att man får nån bakterie i tex sår eller skavsår på foten. Pencillin fick jag å då redd e upp sig på några dagar. Kan e månne vara något liknande du har?

Johanna sa...

Ja nämnd e tå ja va på röntgen,å fick ta CRP,men he visa int na inflammation så. It visa röntgen na heller,så får piinas nu tills e gar om :P