onsdag 14 januari 2015

Nya planer.

Har fått mycket uträttat redan idag. 
Var som sagt på möte imorse. Jobbrelaterat alltså. Vi kom fram till att jag nu då troligen ska börja 1 månad på arbetspraktik i Munsala. 
Kanske jag får fortsätta,kanske inte. Det lär ju visa sig. Men jag kom fram till att jag skulle vilja studera. Så jag kommer ansöka till Trädgårdsmästarutbildningen i Vasa nu i vår. Om jag skulle ha turen att slippa in,så börjar jag till hösten. 

Låg och funderade igårkväll (som jag alltid gör innan jag somnar) om dethär med jobb. Jag har varit länge arbetslös. Allt för länge. De ställen jag ringt till,har frågat om jag har barn. Ja svarar jag ju givetvis. Löns ju inte att ljuga. Ensamstående också. Vet ni vad som händer? "Ja vi hör av oss,hejdå". 
Skulle jag vara en arbetsgivare,så skulle inte jag heller anställa mig. För att det är JAG som är hemma när barnen är sjuka. Mina barn tycks vara ofta sjuka. That's it. Sorgligt men sant. 
Enklare för en mamma i en familj (där de kan dela dethär med att vara hemma) att få jobb helt enkelt. Min uppfattning iaf. 



Nåja,var till banken,apoteket,handlade,och sist bibban. Lånade hem en massa sagoböcker,så nu har vi nya att läsa. Vi har läst alla i vår bokhylla. 

Ska hänga upp tvätten nu,sen tror jag att jag läser en stund. 


Hej!

Elias var motiverad imorse :) 


Inga kommentarer: