söndag 10 februari 2013

One Beautiful and one weird?

Började i brist på filmtips googla filmforum,och kom mig in på ett forum med rubriken "Vilken film har berört er mest?". Laddade ner 2 av de filmer folk mest nämnt. Kollade en förra veckan,och en igår. 

Första var : Requiem for a dream. 

Ganska rörig film,och emellanåt rent jävla konstig. Lite komisk också bland allt elände.
Handlar om en änka och hennes son. Sonen är drogberoende,och mamman blir totalt knäpp efter att hon fått ett samtal som ger henne förhoppningar om att hon ska få vara med i TV. Hon börjar missbruka bantningspiller. 
Njaa,berörde inte mig,men jag är väl en kall människa :P 



Den andra då,som jag kollade igår :  Into the wild.

Kan man säga att en film är vacker? Isf är denna det enligt mig. Fin natur,budskap osv..

Handlar om en ung man som får studenten. Hans föräldrar förväntar sig att han ska studera vidare. 
Han har dock andra planer,och skänker bort alla sina besparingar och försvinner spårlöst. Han reser runt i USA,och slutmålet är Alaska. I 2 år reser han runt,trött på föräldrarnas krav,pengar och överflöd. Han vill leva enkelt,fri och oberoende av pengar. Väl i Alaska gör han ett stort misstag. 

Fin film helt enkelt,och ett sorgligt slut förstås..Lite lång för min smak kanske. Över 2 timmar. Baserad på verkliga händelser. 



Inga kommentarer: