fredag 19 april 2013

Frajdej

Jepp! Har inte varit hemma på hela dagen. 
Var som sagt till rådgivningen med båda. Och de växer normalt. Benjamin var 113 cm lång,och hela 21 kg! Elias var 93 cm,och 14,8 kg :) 
Kollade syn och hörsel på Benjamin,och allt var normalt. Han har bekymmer med sina ögon,så det ska kollas upp nästa vecka. Blir troligen att testa med ögondroppar.
Elias blev kollad i öronen,och de var röda såklart. Fick trippa över till jouren till läkaren,som tyckte det var frågan om om det behövdes antibiotika. "Vi väntar och ser",hur många gånger har jag inte hört det? Det blev stick i fingret,och ännu hade han inte höjd CRP. Men det kan ju ändra på några timmar. Provad sak.
Blir det en inflammation till,så kastar jag mig i bilen och åker till öronpoli,och kommer inte därifrån innan pojken har rör i öronen!

Nåväl,efter det åkte vi till Jeppis. Hamstrade hem mat från Lidl,samt åkte till 2 loppisar. 
Hittade inte så mycket,men 1 muminbok,magnetbokstäver och en tröja till Benjamin. Elias fick köksredskap,så här har det kokats ikväll :) En byggare Bob dvd fick han också för ynka 1 € !
Hittade också ett par byxor till mig,det behövdes! 1 € kostade dom,och är i toppskick!

B med sin "nya" tröja ;)

En roompaah. Byxorna är rutiga,men det syns ikke.

Bulle

Mammas chihuahua Charlie.
Dessa gapade jag till mig nyss. 7€ INKL. post.
Kissen kom hem idag. Eller han vinglade omkring runt radhuset här mitt i byn,och jamade så det ekade. Tillförst verkade han rädd,men kom tillsist in. Han åt,och drack och skulle ut igen. Så nu är han iväg pånytt. Fräck jävel. Är så rädd att han ska bli påkörd. Kidsen är så fäst vid honom,och jag också för den delen. 

Bebii.

Nu råmar Elias,så tjupp iväg. 

Hej

Inga kommentarer: