torsdag 25 april 2013

Gammalt russin..

Konstaterade idag hur rynkig jag blivit. Helt fruktansvärt! Ser fan 10 år gamlare ut än jag är. Samtidigt har jag finnar som en 14-åring. Blöö. 

Anyway..Var på kalas ikväll. Trevligt med lite vuxna :) Elias tog för sig av godsakerna förstås haha..

Annars inte mycket att komma med,en helt vanlig dag. 

Helg då igen så gott som,vet fortfarande inte hur det blir. Krhm. Ska iaf ha brorsan att byta mina däck imorgon,sen får vi se! 

Hm,blir väl en dusch nu,sedan kollapsa i soffan. Har nog kollat alla filmer som gjorts om Hitler-förintelsen-andra världskriget snart. 
Blev så förbannad när jag kollade sista delen av Holocaust idag. De interjuvade en gammal kärring som totalt förnekade att det skulle förintats några judar. Pöh,fast hon hade bevisen framför näsan. 6 fucking MILJONER?! Helt otroligt. 1½ miljon barn. Så tragiskt och hemskt! 

Finns ju fortfarande människor som lever i förnekelse. Pff. 

Om nu någon råkar vara intresserad så kan jag ju räkna upp filmerna jag sett : 
(Tipsa gärna om flera om det finns!)

La vita e bella,
Der untergang,
Schindler's list,
Amen,
The last train to Auschwitz,
Lore,
Hitlers holocaust,
Pojken i randig pyjamas,
The pianist
Mannen utan öde


Ikväll ska jag se The Greyzone.. 

Jepp,i have a life :P 


2 kommentarer:

Unknown sa...

tycker också om tokode Hitlerfilmer, väldigt intressanta att si fast di kan va riktigt hemsk. de finns ingen gräns för hur grym människan kan va..

Johanna sa...

Ja he fruktansvärt. Böri ju gråt ja tå di mördar småbarn. :(