söndag 14 april 2013

Historia

..Ett ämne som jag var totalt värdelös på när jag gick i skolan. Men ändå ett ämne som jag är intresserad av. Speciellt 2:a världskriget och Nazityskland. Har alltid velat åka till Auschwitz! Stödjer absolut inte nazism,inte rasism heller,nejdå,men på något sätt intresserar det mig. Hur EN man kan få folk att göra så fruktansvärda saker! 

Har avverkat 2 filmer de senaste dagarna som behandlar ämnet. Den ena hette "Der Untergang" och den handlar om Hitlers sista tid i livet,i bunkern. 
 Personen som spelar Hitler är faktiskt duktig i sin roll. Otroligt lik till både utseende och sätt. 


Den andra kollade jag igår. "The last train to Auschwitz". Den var hemsk,och jag fällde en tår faktiskt. Den visar hur fruktansvärt människorna hade det i tågen påväg till Auschwitz. Utan vatten,mat och med bara en hink att göra sina behov i. Vid ett tillfälle dör en bebis,och det var där jag började gråta. Hyi.

Ikväll ska jag se "Amen",den slutliga lösningen..

Förstår inte varför jag alltid ska se filmer som jag blir så arg av.



Nu kommer Jessica snart,så avslutar.. 

Hej!

Inga kommentarer: