tisdag 9 april 2013

Respekt?

Jag har blivit lärd att man ska respektera äldre,pensionärer osv.. Har alltid gjort det,tills nu. 

Hur illa får en "gamling" bete sig egentligen? 

Finns ett ställe här i byn där jag redan som barn lekte,och korsade när jag var påväg till farmors och farfars. Där har vi barn alltid gått/lekt,och alltid blivit omtyckta av de som bor där.

Nu finns där en inflyttad ragata (ursäkta ordvalet). Gungorna vid lekplatsen är upphängda,så inga barn ska kunna gunga..Denne person kommer ut ur sin lägenhet direkt mina syskonbarn/syster går förbi eller leker i närheten. Flera gånger har det hänt att syrran kommit hem gråtandes pga. att denne åldring sagt att hon "inte har något här att göra". Samma med syskonbarnen. H*n har tillochmed jagat barnen..

Tillägger att det inte är någon privatägd mark det handlar om. Men denne tror sig ÄGA hela jävla byn. 
Idag tex. lekte min syrra och hennes kompis på min pappas gård. Denne börjar då svära,och glo så jag trodde ögonen skulle ploppa ut (jag var ute och drog en hälsopinne). Hade god lust att visa fingret! 

Barnen är ju rädda såklart.

Nästa gång jag ser fan så ska jag säga ett sanningens ord.
Genade på flit idag när jag var ute med vagnen,men såg inte till någon. Prff. 


Detta blev en sörja,men behövde bara få ut lite ilska. 

Inga kommentarer: