torsdag 28 januari 2016

It's happening.

Det gror i mitt fönster. Jag,som tillochmed misslyckats med påskgräs är ju så stolt haha! Testade,bara på skoj att så rucola och salvia och de kikade snabbt upp. Får se vad det blir till,annars gör jag ett nytt försök i vår. Mina kruk-tulpaner slår snart i blom också,weheei.

Igår var vi och hälsade på pappa,som kommit hem från Thailand. Han skämmer ju alltid bort oss med presenter. Jag fick en helt underbar väska med ugglor på! En pumpflaska med kokosolja (doftar fantastiskt!),en tvål,samt en sorts väska till telefonen,så man kan fotografera/filma under vattnet. 

Barnfri helg på kommande,och jag har egentligen noll planer. Eller nja,får se,mittiallt smäller jag iväg till Vasa på Lördag i brist på annat. Billigast skulle ju vara att sitta hemma.

De ringde btw från hudpoli idag. Jag ska på ett till allergitest. Nån sorts kontakt-test. Ska väl läggas lappar på ryggen,som ska vara kvar nån dag. Nå,får se när det blir.
Tycker mina händer har börjat läka,och det kan jag väl tacka kokosoljan för,INTE KORTISONET. Jag slutade med kortisonsalvan,och de blev direkt bättre. Svullnaden har gått ner,tack vare antibiotikan,men istället lämnade lillfingret som ett skrumpnat blåbär. 


Äh,ska passa på och njuta nu när Elias för en gångs skull somnat direkt.


Tjaba. 







Finaste syster i tröjan som mamma stickat. Mamma kan hon! 

Inga kommentarer: