tisdag 5 januari 2016

Pics & bilproblem.

Det äro kallt i Österbotten,eller ja,i hela Finland. Egentligen helt normal temperatur,men är ju definitivt inte van,samt att det kom från ingenstans. 

Min underbara bil har såklart krånglat. Startat bra,men inte hållits igång på tomgång,utan dött direkt jag släppt av på gasen. Nå,konstaterade allra först att det inte ens är någon ström i stolpen där jag har motorvärmaren. (Bra Bengt-Johanna!) 
Böt till ett annat uttag,och imorse startade den finemang,bara för att totalt DÖ 5 minuter efter. Bränslenivån var ju inte på den högsta sidan,så fick hem en dunk bensin. Och jovisst,efter en hel del gasande så hölls den igång! 
Tog risken,och small iväg till Jeppis och handlade,och den startade snällt hela tiden. Återstår att se hur den beter sig imorgon. Skroten next tippar jag,någon som vill köpa en Toyota till mig? ;)

Ishockeyfantast som jag är,så har ju följt med JVM. Blev faktiskt chockad över gårdagens resultat,att vi vann över Sverige! (Som ju vunnit guld innan matcherna är spelade)
Så lite skadeglad blev jag nu när Sverige fick åka hem utan medalj. USA var värd sitt brons! 
Hoppas ju på guld ikväll för smålejonen,men är liiiite rädd att Ryssen tar hem det. Nå,snart börjas det.

Annars är det väl helt ok,lite tråkiga dagar nu kan jag tycka,men snart börjas ju skolan /dagis. Feber har jag igen varje kväll,och ont lite här och var. Tycker det blir sämre av muskelavslappnande.

Nåh,Ska ställa mig till matchen nu. Tjolahopp. 





Ny bordsduk fick komma med hem


Loppisfynd. Verkar grymt intressant! 


Inga kommentarer: