torsdag 14 januari 2016

Skabbin.

Mina händer har börjat krångla igen. Hade ju elände vid exakt samma tidpunkt ifjol. De är svullna,röda,har svidande utslag,kliar som s*tan. 
Fick sova med vantar på inatt,för igårkväll var de så himla kalla. Det hjälper fan inte med något. Jag smörjer nästan konstant,men en riktigt fet kräm. Ingen skillnad hur jag "jumppar" med fingrarna för att få lite värme i dem,de är iskalla ändå. 
Sen på morgonen när jag vaknar så är de alltför varma,och de börjar klia. Doktor Google säger köldallergi,och det skulle det kunna vara. Eller så är det "bara" min Raynauds som spökar. Hursomhelst så blir jag galen! Har försökt plinga till hudpoli,men inget svar. 

Blir så less,får inte gjort något alls när det är såhär. 
Vill ju ha fina händer ju,får ju skämmas när de ser ut såhär : 




1 kommentar:

piff sa...

prova ha vantar på dig men lägg dit 2 skivor röd lök eller gul lök de brukar ju skriva man ska lägga det i sockor över natten för det botar mot mycket men kanske det funkar på händer också!