torsdag 7 januari 2016

När helvetet frös till is.

Nåja,är ju inget helvete direkt,men fan vad kallt det är!! Jag som är dödsfrusen redan vid -5,så ni kan ju tänka er hur feelisen är nu. Händerna är iskalla,fötterna likaså (trots dubbla sockor!). 
Har fått sova fullt påklädd de senaste nätterna. Ändå har vi inte det kallt här inne. Drömmer mig bort ,och längtar till våren! Men detta ska ju genomlidas först.

Trodde inte bilen skulle starta idag,för hade inte ens igång den igår. Men visst,ibland kan den samarbeta.
Var och handlade,samt till bibban,sen hem under filten igen. Tycker överlag att vardagen bra kan börja nu,har haft för länge ledigt,och vi klättrar på väggarna här. Men på Måndag så!

Idag lyckades Elias med det vi alla (säkert?) har provat,nämligen att lägga tungan på järn/metall vid denna temperatur. Stackarn skrek och dreglade (vilket gjorde att även hakan frös fast),och jag kom till undsättning med ett vattenglas. Blödde en stund,men inte så farligt ändå. Syns ett streck på tungan,inte desto mera. 

Hmm,vad mera? Tror vi ska smälla av till Vasa ihelgen,på loppis,bara för att. 

Ska försöka komma mig i duschen nu,hur 17 ska jag tåla?!


Bye. 



Inga kommentarer: