fredag 19 december 2014

DIY fattiglappsbollar.

Var och varannan äger ju dessa populära Iris lights eller vad de nu heter. Jag,das fattiglapp har provat att göra egna. De blev inte perfekta,långt ifrån. Men jag är nöjd ändå. 


Misstaget jag gjorde var att använda vanliga ballonger,men jag kunde inte hitta vattenballonger någonstans. Därför är bollarna inte riktigt runda.
Hålen blev för stora,så jag fick sy fast slingan. 

Fick tipset från en annan blogg,men där användes papperssnöre. Jag använde mig av gamla spetsgardiner som jag klippte i bitar och klistrade på ballongen med tapetklister. De fick torka över natten och sen gjorde jag hål i ballongen och drog bort den. 

Om ni vill testa så behövs : 


  • Ljusslinga.
  • Ballonger.
  • Tapetklister eller lim.
  • Snöre,garn eller spets.
  • Pensel. 
  • En hel drös med tålamod. 


Ska göra en till,eftersom jag lade 2 lampor i varje boll,så nu har jag 10 kvar. 

Bye. 

Inga kommentarer: